Selasa, 18 Ogos 2009

Rindu yg terlampau

Salam OL!!

Masih pada tahap sederhana.... apa yg sederhana turr?? sederhana dlm segala hal ::- hal2 yg berkaitan dengan tenaga dan masa. Seperti nak mengupdate blog ni, ada cerita tapi tak cukup masa sepenuhnya, ada aje benda yg menghalang... contohnya mcm tidur....zzzzzzzz, bila dh dok lama skit menghadap lappy pink ni, mulalah menyangap 40 kali... takkan itu isyarat utk makan kot...ngeeee!!. Dan bila ada citer yg nk diposting kan kt sini.... idea nak create citer plak hilang tah kemana.... idea nak merapu tu memang selalu ada.... tiap2 hari nak merapu pun aku sanggup kottt!! tp korang lak yg tak tahan nanti.... muahahaha!! pendek kata tak malas dan tak juga rajin... sederhana dan sedang2 ajer.....or whatever!! full-stop!!

Wahhh... tajuk kt atas tu macam bagussss jew kan...kan.., pasal apa plak lah si minah sowang ni wat n3 yg ada tambahan "terlampau' kt belakangnya tuh. Haaaaa..... ni sume disebabkan rindu yg amat sangat pada menda2 a.k.a gambar2 simpanan kt bawah nih.

Memang windduuuu yg dah agak kritikal dan terlampau ni taooo..... huhuhuhu... tapi sekadar dapat diluahkan dlm n3 ni, dan masih tak dapat nak lepaskan rindu yg sebenar-benarnya. Inilah takdir ku.... ketentuan dari mu. Dan aku harap satu hari nanti rindu terlampau ni akan dapat direalisasikan menjadi kenyataan yg penuh bermakna buat aku.... insyallah. Amin.

Ok lah, dah nak masuk ke diari sedih rrrr pulok!! udah lew tuh.... minggu ni memang minggu2 syahdu aku bila nak masuk bulan ramadhan yg mulia ni.... kalau dah tiba raya nanti.... hukkk.. alahaiii... tak dapat akak nak bayangkan.... bukan sedih lagi... hiba, pilu, duka nestapa semuanya ada.... Ya Allah ya tuhanku... tabahkanlah hati ku.... (sowi ler teremosi skit, maklumlah... first time nak beraya tanpa ibunda serta adik beradik turrrcintaaa!!... sob..sob..sob)

Yukkk lew layazzz kejap ratapan rindu diangin lalu dr aku... kena madah berhelah skit sb nak dapat mood sedey...... dan silalah nyanyi lagu 'ruang rindu dr letto' sendiri utk tambah perisa mood sedey aku ni lagi.......zzaaasssstttt..... (jgn gelak golek2... ni kena amek mood sedih tau!! - amaran keras ni!! awasss!!)



2 sepupu yg paling rapat ever after (Adam Hazlam & Qaweem)
masa ni masing2 menyambut besday bersama (Adam 22 Dec & Weem 19 Dec)
tp tahun ni dapat tak meka menyambutnya bersama lagi???



Rindu pada adik dan ibunda tercinta, cuma kami bertiga, perempuan dlm family aku....
bilalah agaknya kita dapat pegi holiday sama2 lagi??

Rindu pada abah.... tak mungkin bersua, cuma yg tinggal cuma tanda dan nama abah....
dah 3 tahun dia meninggalkan kami semua. For sure dipagi raya bakal menjelang nanti aku tak dapat ziarah pusara abah... insyallah doa anakmu yg jauh diperantauan ni sentiasa mengiringi abah... al-fatihah.


2 sepupu yg setia menemani ibu2 meka dua badik berjogging mengelilingi tasik itu.
Bila agaknya aku boleh berjogging dan beriadah ditepi tasik itu lagi??


(gambar hiasan)
Aktiviti bebas bila tiba hujung minggu, bila bab membaling bola tu aku kureenngg skit, tapi bila bab mengunjung 1 kedai makan dlm tempat bowlling ni... haaa...yg tuh aku paling sukeee!! Balik mesia nanti wajib pegi, sb dekat ngan umah aku.... sonottt nyewww!!!



Bukan rindu pd anak dara aku nan sowang ni, sb dia ada ngan aku... cumaaa.. pintu kt bakang dia nuhh... umah aku nan jauh di JB sinun... mesti berkapok sana sini... mekasih tak terhingga pd jiran sebelah umah (pkDin & mkNoi) sb jagakan umah ku itu.


Rindu pd pokok pinang kurma aku yg 2 kerat tuh... dah beso gaknya si pokok ni hek... atauuu.. dah menemui ajalnya.. wallahualam... harap2 masih bertahan..
kuatkan semangatmu wahai pokok2 ku...!!


Pokok pakis laut kt luar pagar umah aku ni, sure mesti dah beso panjang... sb ia dr spesis yg susah nak mati... silap2 balik mesia nanti boleh gayut buai kt dahan dia tuh...hehehe..
(kata2 nak hiburkan hati jer... rindu pd pokok warisan zaman berzaman ni)


Rindu pada taman 'astakona' dn meja kayu aku tuh... tempat kami dok mengetih pagi, petang, siang dan malam disitu.... lg satu pokok cactus nan tegak sebatang tepi tiang ni...
dah lebih 13 tahun aku tanam... harap2 masih ada disebalik tiang seri tu yer.


Pokok buluh siam dipenjuru taman astakona aku tu, aku tak jamin masih ada lagi riwayatnya, sb pokok ni kuat minum air.... satu hari 4 kali kena siram bila musim panas...
klu x, nanti dia akan layu dan 'membotak'...huhuhu...
ada rezeki aku, jumpa la ngan kamu ni yer!!..

Sebenarnya masih terlalu bannyak lagi menda2 yg aku rindukan di Malaysia ku itu, tapi tak muat plak nak tepek kesemuanya dlm blolg aku ni.... dan gambar2 yg ada dlm simpanan ni pun tak lengkap dan tak cukup nk ditayangkan. Ini adalah sebahagian dr apa yg aku rindukan... dan tak mungkin akan aku lupakan seumur hidup aku ni... insyallah. Moral of the story.....uhhhh!! takde moral nya lagi... tak dapat nak gambar dgn kata2... cuma yg aku harap, bila turn aku balik mesia nanti yg tak tahu bila tarikh sebenarnya, aku nak buat apa2 yg aku nak buat... suka hati aku... nak makan apa2 yg terlintas kt otak ni.... nak peluk semua orang/benda kesayangan aku di sana... bila turrr?? tungggguuu...
Ok, nak STOP dah ni... bas dah tunggu kt luar.... upppss!! acah ajer... nk gi mana minah sowang ni.... dok umah lew papagi ni... buat apa yg patut lorrr.... sidai kain ke, masak ke, cuci tandas ker, sapu sampah ker....mop lantai ker, tido ker...hehehe... so, see yaa!!

Tiada ulasan: