Selasa, 14 Disember 2010

Adehhhh.. sakit kepala!!!!




Salam..
ummidin bersiaran lagi..
kali ni cuma seketika...
ingin melepaskan apa yg terbuku didada..
insyallah.. saja suka2 nk bercerita..

Setelah sekian lama sand storm tak datang menjengah..
tiba2 saja tengahari kelmarin datang tanpa diduga
dan aku tanpa ada sebarang persediaan seperti tahun sebelumnya..
'dia datang' aku dh stanby.. sedaya upaya
cuba elakkan, sb takut ditimpa bala yg tak diduga..

Sekian lama juga,
sejak berhijran ke bumi anbia nih...
Alhamdullilah.. syukur kepada mu ya Allah,
aku masih boleh bertahan dari segala penyakit yg memudaratkan..
apatah lg demam yg berpanjangan..

Tapi semalam,
demam yg dh lama xmenyerang, kini datang tanpa diundang,
(ke aku yg undang, sb masa adanya sand storm tuari, aku dgn selamba tidak menutup
muka mahupun hidung mengalahkan org kebal, nahhh.. sekarang..)

Tapi, alhamdullilah aku redha dgn ketentuannya....
Aku dgn Qaweem demam serentak, dgn berpakej selsema, skit tekak, batuk dan yg paling aku tak tahan.. pening kepala..
aduhhhmakkk!!!!... macam nak retak ini kepala..
maka, aksi tido dan tido berlansung dgn memakan masa 2 hari... huhu
kesian pada mereka2 yg tidak dilanda gejala yg sama.

Memang susah kalau queen of the house out of service kan..!!
semua machine dlm umah ni down belaka... merundum.. berantakan.. huhu..
Wow.. sungguh besar kuasa queen aka house manager ni.. (sila jgn pertikaikan!! awass!!)

Ok lah, panjang lebar plak.. acik nih klu dh berceloteh payah nak stop!!
Anyway, aku skang ni dh ketahap yg memuaskan, ringgan sket rasa tulang belulang nih..
hopefully, masih boleh berperang kt dapur utk menyiapkan sajian berbuka harini.. insyallah.. akan try and error lah cik kiah..
masak simple2 jer la kot.. sb mlm ni ada jemputan makan, makan and makan..
got to go bebeh!

see yaaa.. insyallah

Tiada ulasan: