Khamis, 19 Februari 2009

Emmm..alahaiii..pecah lagi!!

Salam 4 Allz,

Ape lew nak jadi dengan pasu2 ku ni semua???? baru seminggu genap pasu besar cik hubby kita tu berderai.. kali ni pasu berserta pokok cactus kita yg 'nan sebatang' plak yg berderai..huhuhu... Macam dah berjanji plak si 'cik pasu2' kita ni. Tapi kali ini kita rasa takde 'makhluk Allah' yg memecahkan nyew!! sebab... pepagi lagi bila kita nak menyiram taman kita yg 'indah' ni, si cactus bersama pasunyew dah pun berderai..... takan keja anak2 kot sebab masa kita siram petang semalamnya cik cactus ni ceria jew... cuma kedudukan 'menaranya' yg agak condong skit mungkin sebab nak cari cahaya gaknya. Lagipun anak2 semua belum bangun tido dan meka semua takutkan pokok2 cactus kita ni yg berbulu berserta tajam...gggrrrrr!! dan garang...hehehe!!

Tapi, nak buat camner, dah takde rezeki kita gaknye... nasib baik si cik cactus kita ni tak mati lg cume pasunye aje yg berderai. Terpaksalah kita mengantikan dengan pasu yg sewaktu dengannye. Cume kt umah ni takde stock pasu yg panjang.... yg ada cume pasu bulat yg kebanyakan jew... emmm.... memang takleh guna sebab 'menara cotar' nyew yg dah panjang menjela tuh. Huhh! ni yg malas ni.... mood nak menanam pun dah takde...cume mood menyiram jew yg ada, sebab hati ku ini dah ada kt 'sinun' nun jauh merentasi benua...muahahahaa!!




Anyway, nanti jew la kita pikirkan... sebab si cactus ni tahan giler bila dibiar seminggu dua...hehehe.. sementara menunggu kita mencari idea nak di humban atau di tanam semula. Yang sedihnye pokok ni dah agak lama kita tanam... dalam 4 tahun gitew!! sayang tu memanglah sayang!!... nak di hangkut ke Saudi tp tak logik plak...kuikuikui... tp kita ingat nak gak hangkut sesikit benih2 pokok yg kecit2 dan yg boleh dikunyah sebab hubby kata umah kita kt sinun ada kawasan skit, maka kita pun beranganlah nak bercucuk tanam mcm kt sini...tak taulah idup ke idak kt sana nanti yekk!!. tp taklah semeriah pokok kita kt Malaysia ni, huhuhu...tak terluah dengan kata2 lah perasaan kita ni bila hingat kt pokok2 yg tinggal.... udahlah..wat sedey semangkuk jew.... b-t-w..seee yaaaa!!

Tiada ulasan: