Selasa, 20 Oktober 2009

Minggu2 sibuk dah menjelma

Salam 4 Allz....


Mood raya dah habis... maka dengan ini open house yg begitu rancak lagi hangat kt Saudi ni sudahpun berakhir, iaitu minggu lepas di Al-Faiha, Fanateer. Meriah..!! memang meriah...!! lorrr.....!! semeriah open house di Malaysia beb!! macam2 juadah ada.. Malaysia style ada, Arabic style pn ada, versi tak cukup bahan style pn ada... hehehe.. maklumlah..kat Saudi ni.. tak semua bahan tu ada jual kt sini... klu yg tak cukup bahan tu pekara biasa ajer... adat si perantau..

Bila mood raya dah abih, tiba lak mood yg lain... iaitu mood anak2 dah start sekolah lah pulokk... dan mood membizikan diri dengan kerja2 yg tak pernah habis bagi kaum2 ibu di Saudi ni yg mana rata2 nya adalah house manager macam aku ni. Dah nama house manager... bizi nyer toksah citer ler... sedari awal subuh lagi dah bangun menyiapkan segala kerperluan anak2 kesekolah dan termasukan cik suami yg nak ketempat kerja....

Lama sudah anak2 terperam kt umah macam susu laban... dah naik montel haku tengok anak2 haku ni semua... ape ke tidaknya... makan, tidor, baring, tengok tv, tido balik, psp, ps2, ps3.. tah apa2 ps lagi... kepala haku pun dah kuar tandok... gerammm... kenapa la kerajaan Saudi ni bagi meka ni cuti lelama... lemas!!

Bila anak2 dah start sekolah ni, bukan saja jadual mereka semua padat, tapi jadual kaum2 ibu jugak padat.... mana yg pergi sekola dewasa, mana yg belajar bahasa arab, tajuid la, hafazan la.. pergghh.. sibuk jugak tuh... tapi aku rasa enjoy gak, sb dulu klu kt mesia haku tak ingat semua ni... sb banyak lagi tempat yg boleh dituju, untuk melepaskan rasa bohsan bila dok umah... shopping mopping ker, tengok wayang ker, salun, spa, bla...bla..bla... kwang3x!!!

Jom layan gambar2 kt bawah ni jab... anak2 aku ngan anak2 kenkawan sebuilding aku ni yg excited nak gi sekolah pd minggu pertama....... zassttttt!!!
Anak sulung aku, Dania... wajah ceria nk gi sekolah pada hari pertama....


Anak ke2 aku yg montel ni.... gara2 dok bercuti terlalu lama... hehehe..

Anak aku dn kenkawan sebuilding... mereka ni semua dlm satu sekolah yg sama, JIS (Jubail International School) kecuali anak Nina di ISG (International School Group)


Bas dah sampai... beratur ler nak naik tuh.. anak dara aku sowang jer pompuan ...
so belakang sekali ler..


dah siap nak naik... tp pakcik tukang sapu sebelah tu asyik sungguh nengok bebudak nk pi sekolah... siap benti nyapu lg...hehehe


Tinggal yg sowang ni jer yg ada kt umah buat teman bicara.... klu leh nak hantar kesekolah gak.. tp masih tak cukup umur lg... so ini la kerja dia tiap2 hari...
dok dapur tolong aku masak.. huhuhu


pas tu suka la guling2 main dengan tembikai ni kt dapur... for info si tembikai ni still ada lg kt dapur aku tuh... takut lak aku nak potong... takut tak habis...huhuhu.. so, buat perhiasan ajer ler.... boley gitew!! hehehe
*
*
*
*
*
*
Ok... until next n3 la yer... abis sudah idea aku ni... nak pi masak lunch kejap... sat lg bebudak dah nak balik sekolah...so, see yaaaa!!

Tiada ulasan: